Sense of Wellness

 

 

         

Keuzemenu:

  • Beauty&Health
  • Eten&Drinken
  • Fashion
  • Fitness&Sport
  • Spa&Wellness
  • Hotels
  • Reizen
  • Living
  • Wellness-ABC
  • Abonnementen
  • Nieuwsbrief
  • Partners
  • Vacatures
  • Shop
  • Contact
  • Media-gegevens
  • Prijsvragen
  •  

  • Wellness Weer
  •  

    Relax deel 2.

    'Relax!', dat was ongeveer de boodschap van mijn dokter, man en vriendinnen nadat ik al maanden met een verkoudheid rondloop die maar niet overgaat, continu moe ben en bij het minste geringste uit mijn doen ben, lees: in tranen uitbarst. Maar ontspannen is niet altijd even eenvoudig met een drukke baan, gezin en sociaal leven. Daarom een zoektocht naar manieren om op freelance basis te ontspannen. Any time, any place…

    Deel twee: Aqua aerobic
    Als er één sport goed voor je is, is dat zwemmen. Want in het water hoef je je eigen gewicht niet te dragen en worden je gewrichten daarom minder belast. Daarnaast zijn de oefeningen makkelijker te doen, juist omdat je je gewicht niet van de ene kant naar de andere kant van bijvoorbeeld een mat hoeft te transporteren. En dan kun je ook nog eens overal zwemmen, de vakantie is geen reden meer om niks aan sport te doen. Een beetje camping of huisjescomplex heeft een bad klaar staan waar je je baantjes in kunt trekken. En als laatste, maar zeker niet minder belangrijkste, is zwemmen ook goed om te ontspannen.
    Maar zwemmen is voor mij ook doelloos van de ene kant naar de andere kant van het bad borstcrawlen. Hoe leuk is dat? Nee, ik heb echt meer nodig. En daarom sluit ik me vandaag aan bij het aqua aerobicklasje.

    Rennen en springen: Tien vrouwen, de sport is tot op heden nog niet ontdekt door mannen, tenminste niet in dit zwembad, staan tot hun middel in het water. De instructrice op de kant. De warming up is jogging op de plaats. En dat in het water. Hoe je dat doet? Het is een kwestie van renbewegingen maken en tegelijkertijd zorgen dat je op je plek blijft staan. Het geheim zit in je armen. Dit zorgen voor even- en tegenwicht. Gek genoeg lijkt het alsof ik me niet inspan, maar voel ik wel dat ik beweeg.
    De eerste oefeningen die we doen zijn voor de buikspieren. Dat je dat ook in het water kunt doen, wist ik niet. Maar met je hoofd op de rand, recht in het water liggen, en je benen laten zakken en optrekken kom je een heel eind. Daarna zakken we wat af in het bad zodat we tot onze borst in het water staan. We gaan springen. Recht omhoog en in een spreidstand weer naar beneden. De druk van het water is best groot, dus het is nog een hele klus om de oefening goed te doen.

    Polsgewichten: Als we weer tot ons middel in het water staan doen we arm- en beenoefeningen. Het vergt enige coördinatie als je onderwater je linkerhand naar je rechtenvoet moet brengen. En om recht te blijven staan als je je bovenbeen naar achter moet brengen tot bilhoogte. Het eerste setje oefeningen doen we zonder, het tweede setje met pols- en enkelbanden waar gewichten in zitten zodat de oefeningen zwaarder zijn. En dat voel je! Mijn been is een stuk zwaarder om op te tillen. Het lijkt wel of het water het gewicht verdubbelt.
    De cooling down bestaat uit rustig baantjes zwemmen en na alle oefeningen is dit heerlijk om te doen. En het is maar tien minuten, dat scheelt ook.

    The day after: De volgende dag: geen spierpijn. En energie voor tien. En een rustig gevoel van binnen. Dit wil ik elke dag wel doen. Wat een manier om te ontspannen. De proefles zet ik om in een maandkaart. De aankomende tijd ben ik in het zwembad te vinden!

    Hotel boeken ?

    Cyell
    Meld u aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al het Sense of Wellness nieuws - bovendien ontvangt iedere 50e aanmelding een leuke prijs