Sense of Wellness

 

 

         

Keuzemenu:

  • Beauty&Health
  • Eten&Drinken
  • Fashion
  • Fitness&Sport
  • Spa&Wellness
  • Hotels
  • Reizen
  • Living
  • Wellness-ABC
  • Abonnementen
  • Nieuwsbrief
  • Partners
  • Vacatures
  • Shop
  • Contact
  • Media-gegevens
  • Prijsvragen
  •  

  • Wellness Weer
  •  

    Reebok Warming Up

    Warming up

    Het belangrijkste van de oefening, zorg voor een goede warming up om blessures te voorkomen en bereid jezelf voor op de activiteiten die gaan komen.

    Warm jezelf op door 8-10 minuten te wandelen op je plaats of gebruik de Reebok loopband, hometrainer of crosstrainer. Probeer enkele soortgelijke bewegingen te maken en houdt de intensiteit laag tot gemiddeld, zonder dat je moe wordt. Voordat je begint met de belangrijkste oefening maak je enkele stretch bewegingen om je gespannen spieren te doorbloeden De duur van de warming up is afhankelijk van de intensiteit van je workouts en je fitnesslevel.

    * Zorg voor goede schoenen, die je ondersteunen en zorgen voor een veerkracht, bijvoorbeeld Reebok DMX, indien nodig.
    * Stop als je een pijn voelt of als je duizelig wordt.
    * Vermijdt overstrekking van je knie of elleboog.
    * Blijf ademhalen - houdt je adem niet in!
    * Onthoudt om beide kanten van je lichaam op dezelfde manier te trainen.
    * Workout tot het vermoeidheidspunt, maar zorg ervoor dat je niet flauwvalt.
    * Houdt tenminste 1 dag rust voor je dezelfde workouts gaat uitoefenen.
    * Rust ongeveer 30 seconden tussen de oefeningen, afhankelijk van het fitnesslevel.
    * Begin met tweemaal de set en verhoog dit tot 3 of 4, wanneer je fitness niveau verbetert.

    Als je herhalende weerstands oefeningen doet zorg er dan voor dat je:

    * Uitademt op het inspannende gedeelte van de beweging.
    * Voer iedere oefening uit op een langzame, gecontroleerde manier.
    * Neem ongeveer 4 seconden per repetitie, bijvoorbeeld neem 2 seconden om het gewicht op te tillen en 2 seconden om het gewicht weer neer te zetten.
    * Werk naar 10 tot 20 herhalingen voordat je de moeilijkheid toe laat nemen.
    Je kunt een oefening moeilijker maken door meer gewicht toe te voegen, door langzamer te bewegen of het aantal herhalingen te laten toenemen (zie het punt hierboven).

    Waarschuwing

    Neem altijd contact op met je arts, voordat je een oefening programma uit gaat oefenen, zeker wanneer je zwanger bent of ouder dan 45 jaar.
    Het is belangrijk dat je advies inwint bij je arts als je risicofactoren hebt die te maken hebben met je condities, zoals roken of een hoge bloeddruk.

    http://www.reebokfitness.nl/

     

    Hotel boeken ?

    Cyell
    Meld u aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al het Sense of Wellness nieuws - bovendien ontvangt iedere 50e aanmelding een leuke prijs